flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Комунікаційна стратегія

 

КОМУНІКАЦІЙНА СТРАТЕГІЯ

Калуського міськрайонного суду Івано-Франківської області

 

Зміст

1.

Вступ.

 

2.

Аналіз стану комунікаційної діяльності суду.

 

3.

Наявність ресурсів для здійснення комунікацій і  проблем, які потребують

вирішення.

 

 

4.

Стан зв’язків з громадськістю суду.

 

5.

 

6.

Організація ефективної судової комунікації в умовах збройної агресії російської федерації.

Мета і основні цілі комунікаційної стратегії.

 

7.

Цільові аудиторії суду.

 

8.

Форми і засоби комунікації з цільовими аудиторіями.

 

9.

План комунікаційних заходів суду (внутрішня і зовнішня комунікація).

 

10.

Очікування та критерії оцінки комунікаційної діяльності.

 

 

  1. Вступ

Комунікаційна стратегія Калуського міськрайонного суду Івано-Франківської області (надалі суду) складається з сукупності комунікаційних засобів, методів, прийомів і технік, які сприятимуть наданню об’єктивної інформації про діяльність суду й суддів, налагодженню постійного зацікавленого діалогу з суспільством, забезпеченню незалежності судової влади, гарантуванню законності та правопорядку, здійсненню об’єктивного й неупередженого правосуддя, а також наближенню українського судочинства до європейських стандартів, формуванню позитивного іміджу суду, судової системи України в суспільстві.

Налагодження зовнішньої та внутрішньої комунікації органами судової влади – одне з найважливіших завдань, що прямо випливає з необхідності розвитку суспільної правосвідомості.

Стратегія комунікаційної діяльності суду є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікацій на місцевому рівні, включає в себе сукупність  комунікативних засобів, методів, прийомів і технік, покликаних надати об’єктивну інформацію про діяльність суду і суддів, налагодити постійний зацікавлений діалог з суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, здійснення об’єктивного і неупередженого правосуддя.

Стратегія розроблена на основі Концепції комунікації судової влади України.

Зміст і структура комунікаційної стратегії визначається цілями правосуддя та завданнями суду і ґрунтується на нормах Конституції України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до публічної інформації», «Кодексу суддівської етики», Мадридських принципах щодо зв’язку між засобами масової інформації та суддівською незалежністю, інших національних і міжнародних актах, що регулюють діяльність у сфері адміністративного судочинства.

 

  1. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду

         Комунікаційна стратегія суду спрямована на досягнення найважливішої для судової влади мети – підвищення рівня довіри громадян до суду.

         Рівень довіри громадськості до судової влади залежить насамперед від ступеня прозорості судової системи, адже судова система та кожен суддя особисто мають відповідати вимогам відкритості й прозорості в усіх діях, які ними вчиняються. Власне, йдеться про інформаційну відкритість органів судової влади. Для громадян важливо, щоб інформація, яку вони отримують в суді, була доступною, повною та зрозумілою.

Суд має певний досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності. Це стало можливим завдяки впровадженню сучасних інформаційних технологій ведення  внутрішнього документообігу, ефективному управлінню апаратом суду та донесенням інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості через вебсторінку суду, розміщену на сайті вебпорталу «Судова влада України», сторінку суду на «Facebook», надання якісних та професійних судових послуг громадянам.

Зокрема, у приміщенні суду розміщено інформаційні стенди, за допомогою яких відвідувачі мають можливість ознайомитись з переліком справ, призначених до розгляду, зразками документів, ставками судового збору, платіжними реквізитами, графіком особистого прийому громадян та оголошеннями, правилами пропуску осіб до приміщення суду та на його територію транспортних засобів, а також загальні правила поведінки у судовому  засіданні для представників ЗМІ та громадських організацій.

Одним із пріоритетних напрямків роботи суду є полегшення доступу громадян та створення комфортних та небезпечних умов для перебування сторін в приміщенні суду.

З метою прискорення прийому документів від громадян та юридичних осіб, а також видачі копій судових рішень у справах, у канцелярії Калуського міськрайонного суду працює «Єдине вікно».

Так, до виконання обов'язків з охорони громадського порядку в суді приступили співробітники Територіального управління Служби судової охорони у Івано-Франківській області.

Служба судової охорони є державним органом у системі правосуддя для забезпечення охорони, підтримання громадського порядку в суді та  має на меті перш за все створення сприятливих умов для безпечного проведення судових засідань та перебування відвідувачів в приміщенні суду. 

На сьогоднішній день суд забезпечений повним автоматизованим циклом ведення діловодства та проходження судових справ, використовується передовий світовий досвід судового адміністрування, кадрової політики та організації роботи. Внаслідок цього вдалося досягти стабільності кадрового складу суду, формування згуртованої професійної команди суддів і працівників апарату суду, покращення надання якісних та професійних судових послуг громадянам.

Прийом громадян здійснюється у встановлений графік. Протягом робочого часу сторони судового процесу мають змогу отримати копії судових рішень, ознайомитись із матеріалами судових справ, отримати виконавчі листи тощо.

Додатково приміщення суду обладнане вільним доступом до мережі Інтернет за допомогою Wi-Fi, розміщені кулери з питною водою.

При запровадженні посилених протиепідемічних заходів та з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, відвідувачі  суду можуть користуватися електронним форматом доступу до судочинства, можливістю участі у розгляді судових справ за допомогою відеоконференцзв'язку та утриматися від участі у судових засіданнях, якщо слухання не передбачають їхньої обов'язкової присутності.

Учасники судових процесів можуть скористатися правом відкладення розгляду справ у зв’язку з карантинними заходами і подати відповідне клопотання в  електронному форматі.

Безперебійне функціонування офіційної вебсторінки суду, дає можливість  доступу громадянам до основної інформації про діяльність суду (новини суду, засоби зв’язку, графік прийому керівництва, оголошення конкурсу на зайняття вакантних посад, форма для електронного інформаційного запиту на отримання публічної інформації, оголошення про виклик особи зареєстроване місце проживання (перебування), місцезнаходження чи місце роботи якої невідоме, зразки документів тощо).

В суді встановлені системи охоронної та пожежної сигналізації, зали судових засідань оснащені «Кнопкою тривоги», при натисканні якої з’являється охорона, ведеться відеоспостереження як в приміщенні так і по всьому периметру території суду.

         Суд демонструє відкритість своєї роботи, веде планову та системну комунікаційну діяльність у двох напрямках:

         Внутрішній - робота з суддями та працівниками апарату суду щодо вдосконалення їх професійних і комунікативних навиків, облаштування приміщення суду з метою забезпечення його інформаційної насиченості, підвищення комфортності для відвідувачів і роботи працівників суду;

Зовнішній - інформування про роботу суду, просвітницька діяльність, налагодження постійного зацікавленого діалогу з громадськістю щодо посилення довіри громадян до судової гілки влади.

 Планування комунікаційних заходів ведеться з урахуванням результатів опитувань думки громадян, які проводяться серед відвідувачів суду щодо оцінки якості роботи суду та вирішення проблем, які виникають у них при відвідуванні його приміщення.

 

  1. Наявність ресурсів для здійснення комунікацій і проблем,

які  потребують вирішення

 

1) Приміщення яке займає суд збудовано у 1974 році, раніше тут був розміщений дитячий садок. Будівля споруджена із цегли, має два поверхи. Облаштовано входів/виходів – 1 головний вхід в приміщення суду, 1 вхід в канцелярію суду, 1 вхід спецпризначення, 2 пожежні виходи. Середньодобова пропускна спроможність 35-250 осіб.

Функціонально приміщення суду придатне для здійснення якісного правосуддя. Стан споруди, кількість приміщень, кабінетів суддів, та працівників апарату, 8 залів судових засідань, з них 6 для розгляду кримінальних справ, 8 залів для розгляду цивільних справ, вестибюль з контрольно-пропускним пунктом, наявне обладнання дозволяють здійснювати якісне відправлення правосуддя, а сторонам в повній мірі реалізовувати конституційне право на судовий захист.

         2) Відповідно до штатного розпису в суді наявна посада головного спеціаліста із забезпечення зв’язків з ЗМІ. Зборами суддів обрано двох суддів-спікерів, які уповноважені здійснювати комунікаційну діяльність суду. Спілкування зі ЗМІ здійснюється через прес-релізи, повідомлення для преси, підготовку круглих столів, семінарів, прес-конференцій.

         3) Налагоджений постійний зацікавлений діалог суду з громадськістю дозволяє підвищити загальний рівень правової культури населення міста та району. Грамотне консультування відвідувачів, кваліфікаційна допомога з боку вповноважених спеціалістів суду допомагає підвищити рівень довіри та позитивного ставлення до діяльності суду, уникнути масових звернень до суду, та створює комфортні умови перебування у приміщенні як самих громадян, так і працівників суду.

  1. Стан зв’язків з громадськістю суду

Суд планово, через розміщення інформаційних повідомлень висвітлює питання організації роботи суду, правової просвіти, діяльності суддів, розгляду справ, які викликають суспільний резонанс тощо.

Суд постійно оновлює матеріали на своїй інтернет-сторінці вебпорталу «Судова влада України».

Окрім того, в суді ведеться інформаційно-просвітницька робота з громадськістю через організацію зустрічей суддів та працівників суду із студентами ВСП Калуського фахового коледжу економіки права та інформаційних технологій Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу. Інформаційно-просвітницька робота координується Прес-центром Судової влади України, Асоціацією розвитку суддівського самоврядування України та Державною судовою адміністрацією України.

Суд є відкритим та доступним для громадян. Доступ до правосуддя проходить без зайвих бар’єрів до судових послуг: як економічних, процесуальних, так і географічних перешкод. Вірогідно, найголовніший фактор, що впливає на доступність та довіру до суду - його вдала внутрішня організація. Можливість вільного доступу до публічних місць у суді, облаштованих необхідними та технічно придатними засобами для отримання інформації, є одним із основних інструментів, які забезпечують продуктивну співпрацю відвідувачів суду та працівників апарату суду.

З метою забезпечення належних умов перебування громадян у суді, облаштовано місця для очікування. Крім того, відвідувачі мають вільний доступ до кулерів з питною водою та туалетних кімнат.

Відкритість судових рішень, судових засідань (в тому числі у режимі відеоконференцзв’язку), інформації щодо справ, які розглядаються судом, можливість отримання усної, письмової та в електронному вигляді інформації про результат розгляду справи, все це забезпечується щоденною працею суддів та працівників апарату суду.

Стратегічна комунікація суду завжди орієнтована на життєві цінності: безпеку, свободу, незалежність, прагнення до успіху, гордість, кохання, віру тощо. Орієнтація суду на цінності допомагає встановити довгострокове взаєморозуміння і ефективну комунікацію з усіма цільовими аудиторіями та сприяє розвитку судової реформи України.

 

  1. Організація ефективної судової комунікації в умовах збройної агресії російської федерації.

У зв’язку з повномасштабною збройною агресією російської федерації, запровадження воєнного стану на території України з 24 лютого 2022 р. на національному рівні визначено особливості здійснення правосуддя судами України. Судова гілка влади як і інші правові інституції зазнала впливу війни, що, безумовно, внесло свої корективи в процес здійснення судочинства. Адже війна в країні не може не впливати на процес здійснення правосуддя.

Проте навіть в умовах воєнного стану конституційне право людини на судовий захист не може бути обмеженим. В свою чергу, Рада суддів України звернула увагу на те, що судова влада повинна здійснювати постійну, системну комунікацію судових справ пов’язаних з війною в Україні. Судовій гілці влади варто займати проактивну позицію в комунікації. Насамперед важливо приділяти увагу воєнним злочинам, до яких існує великий інтерес з боку українського суспільства та міжнародної спільноти.

Водночас комунікаційним командам судів висвітлювати цивільні та адміністративні справ щодо війни задля демонстрації всеосяжних наслідків війни для українського суспільства. Важливим є висвітлення судової справи від початку до завершення як «цілісної історії». Варто також надавати узагальнену інформацію щодо обраних категорій справ, включно зі статистичною інформацією та її роз’ясненням.

 

  1. Мета і основні цілі комунікаційної стратегії

         Для забезпечення прозорості судової системи та підвищення авторитету судової влади суд має на меті побудову партнерських стосунків та налагодження тісної співпраці із засобами масової інформації.

Мета комунікаційної стратегії суду – формування довіри громадян до системи судочинства в Україні через довіру до роботи суду, як ланки системи і, загалом, підвищення авторитету судової влади в суспільстві, а також усередині самого суду.

Основні цілі комунікаційної стратегії:

 

  1. Цільові аудиторії суду

 

Відповідно до цілей та актуальних проблем суду, цільовими аудиторіями є:

Внутрішні:

Зовнішні:

 

  1. Форми і засоби комунікації з цільовими аудиторіями

 

  1. Налагодження системи оперативного обміну інформацією працівників суду з професійних та інших питань діяльності суду та судової системи загалом.
  2. Організація і проведення навчань з питань спілкування та взаємодії в колективі.
  3. Проведення тренінгів спілкування зі ЗМІ.
  4. Проведення спільних заходів з органами суддівського самоврядування та суддями у відставці.
  5. Оновлення інформації всіх розділів інтернет-сторінки суду на офіційному вебпорталі «Судова влада України».
  6. Підготовка роздаткових інформаційних та презентаційних матеріалів суду.
  7. Оновлення інформаційних стендів у приміщенні суду.
  8. Проведення інформаційно-просвітницької роботи суду серед школярів, студентів, представників громадських організацій.
  9. Моніторинг матеріалів у ЗМІ, які стосуються діяльності суду, при необхідності організація оперативного реагування на них.
  10. Організація брифінгів, конференцій, виступів, інтерв’ю керівництва суду, суддів з актуальних питань.

 

  1. План комунікаційних заходів

 Калуського міськрайонного суду Івано-Франківської області

 

 з\п

Назва заходу

Цільова аудиторія,

на яку направлений захід

Очікуваний результат

Орієнтовна дата проведення

Відповідальні за виконання

 

Внутрішня комунікація (на період карантинних обмежень відбувається у режимі онлайн та відеоконференцзв’язку)

1.

Налагодження системи оперативного обміну інформацією між працівниками суду з професійних та інших питань діяльності суду та судової системи загалом

 

Судді та працівники апарату суду

Налагодження ефективної комунікаційної взаємодії,

вироблення спільних позицій з питань діяльності суду

Постійно

 

 

 

Суддя-спікер, керівник апарату суду,

головний спеціаліст із забезпечення зв’язків з ЗМІ

2.

Організація і проведення навчань  з питань  спілкування  та взаємодії в колективі

 

працівники апарату суду

Формування навичок ефективного спілкування та комунікаційної взаємодії

II півріччя

року

керівник апарату суду,

головний спеціаліст із забезпечення зв’язків з ЗМІ

3.

Проведення  тренінгу спілкування зі ЗМІ та особами з інвалідністю

 

Судді, працівники апарату суду

Формування навичок спіл-кування зі ЗМІ та особами з інвалідністю

 

I півріччя

року

Суддя-спікер, керівник апарату суду,

головний спеціаліст із забезпечення зв’язків з ЗМІ

4.

Проведення спільних заходів із суддями у відставці

Судді, працівники апарату, керівники органів суддівського самоврядування судді у відставці

Налагодження ефективної комунікаційної взаємодії,

вироблення спільних позицій з питань діяльності суду

Постійно

Суддя-спікер, керівник апарату суду,

головний спеціаліст із забезпечення зв’язків з ЗМІ

 

Зовнішня комунікація (на період карантинних обмежень відбувається у режимі онлайн та відеоконференцзв’язку)

1.

Оновлення  інформації всіх розділів інтернет-сторінки суду на офіційному веб-порталі «Судова влада України» та на  сторінці суду у «Facebook»

Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації і цільові групи, по відношенню до яких здійснюється просвітницька робота, представники органів державної влади і місцевого самоврядування, всі бажаючі

Оперативне отримання  довідкової інформації про діяльність суду

Постійно

головний спеціаліст із забезпечення зв’язків з ЗМІ головний спеціаліст з ІТ

2.

Оновлення інформаційних стендів у приміщенні суду

Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації і цільові групи,  представники органів державної влади і місцевого самоврядування всі бажаючі

Оперативне отримання  довідкової інформації про діяльність суду

Постійно

головний спеціаліст із забезпечення зв’язків з ЗМІ

3.

Проведення інформаційно-просвітницької роботи суду серед школярів, студентів, представників  громадських організацій

Цільові групи

Підвищення обізнаності про діяльність судової системи, професійне орієнтування. Підвищення довіри до роботи суду

Постійно

Суддя-спікер, керівник апарату суду,

головний спеціаліст із забезпечення зв’язків з ЗМІ

4.

Моніторинг матеріалів у ЗМІ, які стосуються діяльності суду,   при необхідності організація оперативного реагування на них

Цільові аудиторії

Оперативне реагування покращує сприймання громадянами роботи суду, підвищує довіру до роботи суду

Постійно

головний спеціаліст із забезпечення зв’язків з ЗМІ

5.

Організація  виступів,

брифінгів, конференцій, інтерв’ю керівництва суду, суддів з актуальних питань

Громадяни регіону, у випадку конкретного питання – відповідні цільові групи

Презентація суду як відкритої установи, висвітлення окремих питань судочинства та роботи суду

За погодженням 

із

керівництвом

керівник апарату суду,

головний спеціаліст із забезпечення зв’язків з ЗМІ

6.

Проведення «Дня відкритих дверей» та «Уроку справедливості»

Для школярів

Надання інформації про діяльність суду, підвищення довіри до роботи суду

Постійно

Суддя-спікер, керівник апарату суду,

головний спеціаліст із забезпечення зв’язків з ЗМІ

7.

Висвітлення у ЗМІ судової справи пов’язаної із війною від початку до завершення як «цілісної історії».

 

Громадяни регіону, громадські організації, молодь, інші цільові аудиторії

Інформування про роботу суду, демонстрація відкритості діяльності, формування позитивного іміджу суду, підвищення довіри громадян до правосуддя

Постійно

Суддя-спікер, керівник апарату суду,

головний спеціаліст із забезпечення зв’язків з ЗМІ

                 

 

 

  1. Очікування та критерії оцінки комунікаційної

діяльності

 

 

Моніторинг результатів комунікаційної діяльності:

 

Відповідальні за  здійснення комунікаційної стратегії

 

Контроль і координація комунікаційної діяльності суду:

 

Олег  МИГОВИЧ                                              Голова Калуського міськрайонного суду Івано-Франківської області

 

Відповідальний за виконання:     

 

Олег ОНИСЬКІВ                                               Головний спеціаліст із забезпечення зв’язків з ЗМІ.