Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Законодавство України гарантує кожному право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, посадових осіб із заявами, скаргами та пропозиціями щодо реалізації своїх прав і законних інтересів. Користуючись конституційним правом, особи мають можливість направляти свої звернення й у судові установи.
Левова частка усіх звернень направляється до суду в письмовій формі, проте на сьогодні чималий масив документів надсилається до суду електронною поштою.
Основними нормативними актами, які визначають організаційно-правові засади електронного документообігу та використання електронних документів є закони України: «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронний цифровий підпис», та «Про електронні довірчі послуги».
Порядок електронного документообігу визначається державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності згідно з законодавством.
Відповідно до Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України затвердженої наказом ДСА України № 814 від 20.08.2019 приймання та передавання документів електронними засобами зв'язку здійснюється відповідно до Положення про порядок використання ресурсів локальної обчислювальної мережі в Державній судовій адміністрації України, територіальних управліннях Державної судової адміністрації України, місцевих та апеляційних судах загальної юрисдикції, затвердженого наказом ДСА України від 04.12.2013 № 164, та Тимчасового порядку обміну офіційними електронними документами, затвердженого наказом ДСА України від 15.11.2016 № 231. При роботі з документами, що приймаються або передаються електронною поштою судами, застосовуються офіційні електронні адреси цих судів.
Власне електронним документом є документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа. Склад та порядок розміщення обов’язкових реквізитів електронних документів визначається законодавством.
Для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис. При цьому тільки накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа.
Обробці не підлягають електронні листи, в яких відсутня зворотна електронна адреса, зворотна адреса невідома та в тексті листа відсутній підпис, за яким можливо ідентифікувати відправника. Файли, що приєднані до таких електронних листів, відповідальним працівникам відкривати суворо забороняється.
Крім того, звертаємо увагу, що за допомогою сервісу Електронного суду кожен бажаючий може подавати до суду процесуальні документи (позовні заяви, клопотання тощо) в електронному форматі.
Після успішної відправки позовної заяви чи інших документів учасник судового процесу може відслідковувати рух та стан розгляду свого документа в суді. Інформація про доставку документа, його реєстрацію та інші відомості надсилаються до електронного кабінету автора в автоматичному режимі.
Також, учасник судового процесу за допомогою сервісу Електронного суду може сплатити судовий збір та інші платежі у режимі онлайн, сформувати та надати електронне доручення іншій особі, та додатково отримувати:
А тому, з урахуванням викладеного, рекомендуємо всім користувачам судових послуг, в тому числі й тим, яких законом не зобов’язано реєструватись в підсистемі «Електронний суд», з метою подальшого ефективного використання її можливостей, зареєструватись в підсистемі «Електронний суд».